تضمینی برای پوچتوانی ضعیف یک گروه

پایان نامه
  • وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه کردستان - دانشکده علوم پایه
  • نویسنده مریم خانی
  • استاد راهنما محمد زرین منصور دانا
  • تعداد صفحات: ۱۵ صفحه ی اول
  • سال انتشار 1391
چکیده

در سال 2001 نیومن به بررسی ساختار گروه ها بر اساس زیر مجموعه های خاصی از آنها پرداخت. فرض کنیدg یک گروه و ? یک کلاس از گروه های پوچتوان باشد.g را یک ?(m,n)-گروه گوییم اگر برای هر دو زیر مجموعه m و n به ترتیب از مرتبه های m و n عناصر x و y وجود داشته باشند به طوری که ??. در این پایان نامه گروه های g را که در شرط ?(m,n) صدق می کنند را، مورد بررسی قرار می دهیم. حدس می زنیم که هر ?(m,n)-گروه نامتناهی، پوچتوان ضعیف است. (یعنی هر زیر گروه دو مولده از g پوچتوان است). از طرفی ثابت می کنیم که اگر g یک گروه غیر حل پذیر متناهی باشد که در شرط ?(m,n) صدق کند، آنگاه |g|?max{m,n} c^(2max{m,n}^2 ) [?log?_60^max(m,n) ]! که در آن c?max{m,n}. همچنین با اثبات اینکه یک ?(m,n)-گروه، گروهی حل پذیر است هر زمان که m+n<59 یک شرط کافی برای حل پذیری بدست می آوریم. در آخر ثابت می کنیم که کران 59 نمی تواند بهبود پیدا کند. در واقع تساوی برای یک گروه غیر حل پذیر برقرار است اگر وتنها اگر g?a_5 که در آن a_5 گروه متناوب از درجه 5 است. واژگان کلیدی: گروه پوچتوان، گروه ساده، انگل گروه، گروه متقارن، گروه دووجهی، گروه آبلی.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

درجات سرشت ها و کلاس پوچتوانی یک ‏‎p‎‏- گروه

در این پایان نامه ارتباط بین کلاس پوچتوانی یک ‏‎p‎‏-گروه و مجموعه درجات سرشتهای آن را بررسی کرده و به مطالعه بعضی از مجموعه های کراندار کلاسی پرداخته شده است.

15 صفحه اول

عاقبت یک پاکت سیگار در هر روز؛ یک مغز ضعیف برای همیشه

 مصرف سیگار یکی از علل بروز اختلالات و مرگ‌و‌میر در جهان است. علی‌رغم وجود درمان‌های متعدد برای قطع مصرف سیگار، حفظ پاکی طولانی‌مدت از این ماده‌ی اعتیاد‌آور دشوار است و بسیاری از افراد، پس از مدت کوتاهی از ترک، دوباره به مصرف سیگار بازمی‌گردند. نیکوتین نیز مانند مواد دیگری چون شیشه‌، هروئین و الکل نه‌تنها بر عملکردهای شناختی اثر می‌گذارد، بلکه در ساختارهای مغزی نیز تغییراتی به وجود می‌آورد که ن...

متن کامل

میانگین پذیری ضعیف مدولی برای جبرهای نیم گروه

چکیده: هدف کلی در این رساله این است که نشان دهیم نیم گروه های معکوس پذیرو جابجایی که تحت اعمال تعریف شده جبرهای باناخ تشکیل می دهند، میانگین پذیر ضعیف مدولی هستند. در ابتدا با تعریف ضرب های مدولی دوطرفه تعویض پذیر دو مدولی روی یک جبر باناخ تعریف کلی میانگین پذیری ضعیف مدولی را ارائه می دهیم که تعریف میانگین پذیری ضعیف مدولی در حالت جابجایی بودن جبر باناخ و در حالت غیر جابجایی جبر، متفاوت است. د...

ت-کمینگی ضعیف برای نظریه گروه های انقباضی

نظریه مدل گروه های آبلی تقسیم پذیر مرکز گرای انقباضی مدل کامل و دارای خاصیت حذف سور است. بطور کلی نظریه t را ت-کمین گوییم اگر مجموعه های تعریف پذیر در هر مدل آن بصورت اجتماع متناهی از زیرمجموعه های محدب باشند.

15 صفحه اول

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه کردستان - دانشکده علوم پایه

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023